T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Valimiz Mustafa Masatlı, 10 Ocak Çalışan Gazeteciler Günü dolayısıyla kentte görev yapan yerel ve ulusal basın mensupları ile kahvaltılı programda bir araya geldi.
Gazetecilerin günü tebrik eden Valimiz, kahvaltının ardından 2019 yılında yapılan çalışmalar, projeler, genel ve yerel bütçeli kamu yatırımları ile sosyal ve ekonomik faaliyetler hakkında bilgiler verdi.
Konuşmasına, ülkemizin, insanı merkeze alan, insan ihtiyaçlarını en üst seviyede karşılamayı amaç edinen yeni bir yönetim sistemine geçtiğini belirterek başlayan Valimiz, “Cumhurbaşkanlığı Yönetim Sistemi, Cumhurbaşkanının yürütmenin başı ve lideri olduğu bir sistemdir. Diğer adı Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemidir.16 Nisan 2017 yılında yapılan geniş kapsamlı anayasa referandumu ile 25 Haziran 2018 yılında yürürlüğe giren Cumhurbaşkanlığı Yönetim Sistemi, Cumhurbaşkanının doğrudan halk tarafından seçildiği yeni bir yönetim biçimidir. Bu sistemde Cumhurbaşkanı, Türkiye Cumhuriyeti’nin ve Türk milletinin birliğini ve liderliğini temsil eder. Anayasanın uygulanması, devlet organlarının düzenli ve uyumlu çalışması, cumhurbaşkanlığının sorumluluğu ve yetkisi altındadır. Cumhurbaşkanlığı Sistemi bir rejim değişikliği değil, üniter devlet yapısı korunarak devlet yönetimindeki ve bürokrasideki tıkanıklık ve aksaklıkları gidermeye yönelik bazı yetkilerin Cumhurbaşkanında toplandığı bir sistemdir. Cumhurbaşkanlığı Yönetim Sistemi insanı merkeze alan, her tür ihtiyacını en üst seviyede karşılamayı amaç edinen bir sistemdir. Yönetim tarihimize ve yönetim geleneklerimize en uygun yönetim biçimi olan Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi ile birlikte Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan liderliğinde ve riyasetinde bakanlarımız ve bizlerle inşa edilmeye başlanılan “sosyal, demokratik ve güçlü Türkiye” için atılacak somut adımlar, 2023, 2053 ve 2071 hedefleri ile Türkiye’nin terörle mücadele, yatırımlar, eğitim, teknoloji ve tüm konularda hedef yıllar olacaktır” dedi.
Türkiye’nin son 17-18 yılda çok geliştiğine, çok değiştiğine ve çok kalkındığına işaret eden Valimiz, aynı doğrultuda Ardahan’ın da bu süreçten kendisine düşen payı almaya başladığına vurgu yaparak yapılan çalışmaları şu sözlerle dile getirdi:
“Türkiye bölgesinin en önemli gücü, kendi gündemi belirleyen ve bölgede oyun kuran bir ülke haline gelmiştir. Sosyal, siyasi ve ekonomik gelişmişliği modeli örnek alınan bir ülke haline gelmiştir. Ülkemiz dünyanın en büyük 17. ekonomisi olmakla birlikte, dünyanın en büyük 10. ekonomisi içerisine girmeyi hedeflemektedir. İlimiz de Cumhurbaşkanlığı Yönetim Sisteminin hayata geçirilmesi için öncelikle vatandaşa hizmet veren kurumlarımızın çalışma programları gözden geçirilmiş, aksaklık ve uyumsuzluk görülen kısımlar düzeltilmiştir. Asıl işi vatandaşa hizmet veren kurumların ve personellerin daha aktif ve vatandaş odaklı çalıştırılması için gerekli tedbirler alınmıştır. İlimizin ekonomik anlamada problemlerini gidermek için yerelde büyükbaş-küçükbaş, arıcılık ve kaz eylem planları hayata geçirilmiş ve takibi düzenli olarak yapılmaktadır. İlimizin en büyük problemi olan göçer problemi, hayvan hastalıkları, buzağı kayıpları göz ardı edilmeden çözüme kavuşturulmuştur. SERKA yönetim başkanlığının ilimize geçmesi ile birlikte her kurumumuzdan sunulan projeler desteklenmiştir. İlimizin sosyal ve ekonomik değeri olan Damal Bebeği Evi ve Kadılar Kafeteryası oluşturulmuş, anaç kaz üretim çiftliği için projeler onaylanarak hayata geçirilmiştir. Ardahan kayak merkezinde yeni pistler açılmış, Çıldır Gölü’nün turizme katılması için festival alanı düzenlemesi, gölün doğal dengesinin bozulmadan korunması için gerekli çalışmalarda yapılmıştır. Sosyal devlet olmanın gereği yerine getirilerek; şehit, gazi ailelerimiz, yaşlılarımız, öksüz ve yetim çocuklarımız, parçalanmış aile çocuklarımız için birçok proje hayata geçirilmiştir. İlimizin eğitimi analiz edilmiş, eğitim seferberliği yapılarak, geleceğe hazırladığımız çocuklar için birçok yeni projeler hayata geçirilmiştir. Başarı ön plana koyulmuş ve eğitimdeki eksiklikler giderilmiştir. Vatandaşı ön plana alan cumhurbaşkanlığı yönetim sisteminin uygulanması kapsamında her alanda vatandaşımızın yönetime katılması için; 287 Halk buluşması, 12 Muhtar toplantısı, 4 Yayla ziyaretleri, 14 İlçe ziyaretleri, 70 köy ziyaretleri, 69 ekonomik toplantıları, 43 güvenlik toplantıları yapılarak vatandaşlarımızın en iyi hizmet alması ve sorunlarının yerinde ve zamanında çözülebilmesi için tedbirler alınmıştır."
İlimizde genel bütçeli kuruluşlar tarafından 205 Proje hayata geçirilmiş olup bunlardan 32’si proje aşamasında, 115’i yapım aşamasında, 61’i ise bitirilmiş olup bu projeler için toplam 2.146.509.005 TL ödenek aktarılmıştır. Bu projelerden bazılarının icmal ve dökümleri aşağıda aktarılmıştır;
Karayolları Yatırımları
Milli Eğitim Yatırımları
Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Yatırımları
Sağlık Yatırımları
İl Kültür Turizm Yatırımları
112 ve GAMER Hizmet Binası
Devlet Su İşleri Yatırımları
İŞKUR Programı
2019 yılında TYP kapsamında 1551 kişi kamu kurum ve kuruluşlarında çalıştırılmıştır. Mesleki Eğitim ve İşbaşı Eğitim Programlarına 917 kişi katılmış olup, program sonunda 239 kişi istihdam edilmiştir. 2019 yılında İŞ Kurumu tarafından toplamda istihdam edilen kişi sayısı 548’dir.
Tarımsal Kırsal Destekleme Kurumu Projeleri
Kırsal kalkınma programları çerçevesinde, AB ve ulusal kaynaklardan sağlanan fonları İlimizde yaşayan vatandaşlarımıza ulaştırarak ulusal kalkınmaya katkı sağlamak için çalışan kurumumuz 2019 yılında; 3 adet konaklama tesisi projesi, 9 adet arıcılık projesi, 1adet süt inekçiliği projesi, 1 adet süt işleme tesisi projesi, 1 adet Besicilik projesi, 1 adet kavlıca işleme tesisi projesi, 1 adet aspir üretimi tesisi projesi, toplam 18 projeye 4.080.000 TL destek sağlanmıştır.
Ardahan İl Özel İdaresi Yatırımları
S. NO |
MÜDÜRLÜK |
PROJE ADEDİ |
TUTAR |
1 |
İşletme ve İştirakler Müd. |
7 |
5.246.809,43 TL |
2 |
AB Proje Ofisi |
7 |
9.089.062,88 TL |
|
TOPLAM |
14 |
14.335.872,31 TL |
MÜDÜRLÜK |
YAPILAN İŞİN ADI |
2019 YILI |
Su ve Kan. Hiz. Müd. |
İsale Hatları Bakım Onarım |
92.869 m |
Yol ve Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğü |
Ham Yol, |
7,60 Km |
Yol Genişletme, |
4,77 Km |
|
Stabilize, |
53,60 Km |
|
Reglaj, |
901,15 Km |
|
Kilit Parke, |
191.819 m2 |
|
Heyelan Çalışması, |
1,00 Km |
|
Asfalt Yama, |
343,70 Km |
|
1.Kat Asfalt Sathi Kaplama, |
7,80 Km |
|
2.Kat Asfalt Sathi Kaplama, |
15,70 Km |
|
BSK (Bitümlü Sıcak Karışım) Asfalt |
17,60 Km |
|
Yalnızçam Kayak Tesisleri Pist Düzenleme |
132.000 m2 |
|
Asfalt Plenti Saha Kaya Dolgu Yapılması |
6.000 m2 |
|
Korige Boru Yerleştirilmesi |
500 Adet |
|
|
Yapılan Harici iş sayısı (KHGB) |
44 Adet |
2019 Yılı Tasarruf Tutarı (2018 yılına göre) |
5.889.539,58 TL |
2019 Yılında Gelen Ödenekler Toplamı |
35.575.287,75 TL |
2019 yılı KÖYDES Kar Toplamı |
7.955.885,53 TL |
Bütçe Yılı |
Bütçe ile Tahmin(TL) |
Gerçekleşen Gider (TL) |
Oranı % |
Gerçekleşen Gelir (TL) |
Oranı % |
Bütçe Açığı Fark (TL) |
Oranı % |
2019 |
47.000.000,00 |
31.232.157,62 |
66,45 |
30.913.231,50 |
65,77 |
-318.926,12 |
-1,02 |
2019 Yılı Diğer Kurumların Tahsisi Mahiyetteki Ödenen Borç Tutarı Toplamı: |
9.701.195,43 TL |
İLİMİZDEKİ EKONOMİK PROJELER
İlimizin ana geçim kaynakları olan büyükbaş-küçükbaş, arıcılık ve kaz üretimi konusunda eylem planları uygulanmaya konulmuş olup bu sektörler tüm yönleriyle değerlendirilmiştir. Turizm anlamında Yalnızçam Kayak Tesislerimize yeni pistler ve düzenlemeler yapılmıştır. Çıldır Gölünün turizme kazandırılması için çalıştaylar düzenlenmiş, gölün su seviyesi, gölde yaşayan canlı varlığının korunması için iki valiliğin birlikte çalışması sağlanmış, festival alanı düzenlemesi yapılmıştır. Yine ilimizin ekonomik ve kültürel değeri olan Damal Bebeğinin teşhir, tanıtım ve satışının yapılacağı Damal Bebek Evi Ve Kadınlar Kafeteryası yapılmıştır. SERKA ve DAP tarafından ilimizde birçok proje desteklenmesi sağlanmıştır.
Eylem Planları
Çıldır Gölü ve Aktaş Gölü
Doğu Anadolu’nun en büyük ikinci gölü olan ve kış aylarında tamamı buzla kaplanan Çıldır Gölü ve iki ülkenin sınırlarında olan Aktaş Gölü konusunda uzman, bölgede çalışma yapmış ve Türkiye’nin alanında en iyi bilim adamları, profesör, doçent, doktor öğretim görevlisi ve gölden faydalanıcıların katılımlarıyla “Çıldır ve Aktaş Gölü Çalıştayı” yapılmıştır. Çalıştayın sonuç bildirgesi kitapçık haline getirilerek Ardahan’da İki gölün bir arada değerlendirildiği ilk çalışma yapılmış oldu.
İki valiliğin mülki sınırlarında olan Çıldır Gölü’nün ortak kullanılması, üzerinde yapılacak faaliyetlerde ortak hareket edilmesi için ilk kez Ardahan Valiliğimiz ve Kars Valiliğimiz ile birlikte Mahalli Sulak Alan Komisyonları, valiliğimizde toplandı. Toplantı sonrası gölün suyu seviyesinin bozan HES konusunda tedbirler alınması, gölde yaşayan il ekonomisine katkı sağlayan balık türlerinin korunması ve göl üzerinde kış döneminde yapılan ticari faaliyetlerin düzenli hale getirilmesi için ortak kararlar alındı.
Damal Bebek Evi ve Kadınlar Kafeteryası
Kültürel ve tarihi önemi sahip Damal Bebeğinin üretimini ve tanınırlığını artırarak satışını yapmak için kurulan ofisin proje bedeli 742.669 TL’dir. Tefrişat alım işlemleri devam etmekte olup çok yakın zamanda Damal Bebek Evi ve Kadınlar Kafeteryası hizmete girecektir.
SERKA ve DAP Projeleri
Bölgemizin sosyo-ekonomik yapısının gelişmesi için gerekli plan, program ve faaliyetleri başarıyla uygulamak amacıyla 2019 yılında toplam 16 proje onaylanmıştır.
Temmuz ayında toplam 10 projemiz onaylanmış olup sözleşmesi imzalanarak faaliyetler başlanmıştır;
Aralık ayında 6 projemiz onaylanmış olup sözleşme aşamasında olup, onaylanan projeler aşağıda listelenmiştir:
DAP Ahır Projesi kapsamında 2019 yılında 6 adet proje bitmiş olup 962.762,82 TL hibe ödemesi yapılmıştır. Takip süresi 2022 yılına kadar devam edilecektir.
Ardahan Millet Bahçesi
Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip ERDOĞAN Beyefendi’nin 1 Mart 2019 yılında ilimiz ziyaretlerinde müjdesini verdiği millet bahçesi olacak tarihi Aziziye Kışlası’nın proje, rölöve ve temizlik çalışmalarına başlanılmıştır.
İLİMİZDEKİ SOSYAL PROJELER
2019 yılı içerisinden Ardahan Merkez, İlçe Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıflarımız tarafından; “Eğitim Yardımı’’ 2726 öğrenciye, “Sağlık Yardımı’’ 1447 kişiye, “ Gıda, Diğer Aile ve Tek Seferlik Yardımı’’ 14493 kişiye, “Barınma Yardımı’’ 402 kişiye, “Düzenli Merkezi Yardımlar’’ (Engelli ve Engelli Yakını Aylığı, Eşi Vefat Etmiş Kadınlara Yönelik Aylık, Muhtaç Asker Ailesi ve Muhtaç Asker Çocuğu Yardımı Aylığı, Yaş Aylığı, Öksüz Yetim Aylığı ve Elektrik Desteği), 11943 kişiye, “Yakacak Yardımı’’ 4910 kişiye “ Yabancılara Yönelik Sosyal Uyum Yardımı’’ 11 aileye, toplam 62.490.927,30 TL tutarında yardım yapılmıştır.
Sosyal devlet olmanın gereği yerine getirilerek şehit, gazi ailelerimiz, yaşlılarımız, öksüz yetim çocuklarımız, parçalanmış aile çocuklarımız için, 2019 Yılı İçerisinde Ardahan Merkez Ve İlçe Sosyal Yardımlaşma Ve Dayanışma Vakıflarımız tarafından maliyeti toplam 2.265.583,50 TL’lik projeler hayata geçirilmiştir.
İLİMİZDEKİ EĞİTİM PROJELERİ
İlimizde eğitim seviyemizin ülke ortalamalarının altında olması, kitap okuma alışkanlığının düşük seviyede olması, yetenekli öğrencilerimiz için eğitim ortamın yetersiz olması nedeniyle, gençlerimize hedef oluşturmak, onların geleceğe umutla bakmasını sağlamak için birçok proje hayata geçirilmiştir. Bu projelerin hayata geçirilmesi ile birlikte eğitimde Ardahan’ın ülke genelindeki iller arasındaki sıralaması 80. sıradan 71. sıraya kadar inmiştir. İlimizde uygulamaya alınan projeler;
Tüm bu hizmet ve yatırımların yapılmasında başta Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip ERDOĞAN Beyefendi’ye ve hükümetimize Ardahan halkı adına şükranlarımı sunuyorum.